רפואה סינית ודיקור סיני

הדרך המוכחת לחיזוק הגוף, חידוש האנרגיות וטיפול בכאבים, חרדות ומיגרנות

דיקור סיני הוא טיפול טבעי שמקורו ברפואה הסינית העתיקה.
על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO) והמכונים הלאומיים לבריאות בארה”ב (NIH), דיקור סיני הוכח כטיפול יעיל בהפגת כאבים, בהגנה על הגוף מפני זיהומים, בוויסות תפקודים פיזיולוגיים שונים ועוד. הטיפול אף הוכנס לרשימת ה-CDC, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, כרפואה מוכרת.
במהלך הדיקור ננעצות מחטים זעירות בנקודות שונות בגוף הנקראות ״מרידיאנים״.
המרידאנים הם ערוצי אנרגיה העוברים בתעלות בתוך בגוף, בין האברים הפנימיים (כבד, טחול, לבלב, קיבה) ומשם אל הגפיים והראש. בתעלות אלו זורמת אנרגיית הצ׳י, אשר מכונה גם “אנרגיית החיים”.
כאשר נקודות המרידיאנים מגורות ע”י המחטים, העצבים שקיימים בשרירי הגוף .
שולחים מסר אל המוח, שבתגובה משחרר אנדרופינים – ובכך משכך את הכאב. באמצעות הדיקור ניתן לייעל את המערכת ההורמונלית בגוף, לחזק את המערכת החיסונית, ולמעשה, לאפשר לגוף לרפא את עצמו.
בנוסף לריפוי בעיות פיזיות, הדיקור הסיני משמש לטיפול בבעיות נפשיות כמו חרדות, דיכאון ועוד.

לאילו בעיות הדיקור סיני מסייע?

כאבים אורתופדיים – הדיקור ידוע כטיפול יעיל בבעיות בעמוד השדרה, וכן בכאבי שרירים ומפרקים. כאבי ראש ומיגרנות – הדיקור הסיני נחשב לאחת השיטות המובילות בעולם הרפואה הטבעית לטיפול בכאבי ראש ומיגרנות. זאת, ללא תופעות לוואי וביעילות מרובה. מתח וחרדות – דיקור סיני מסייע להפחתת לחצים ודיכאון. לעיתים, גם עבור מי שאיננו מגיב לטיפול בתרופות כימיות נוגדות חרדה ודיכאון ופסיכותרפיה. חוסר אנרגיה – שיטת הטיפול נועדה לחדש ולאזן את אנרגיות הגוף וכן למנוע עייפות ותשישות.

מה מרגישים במהלך ובתום טיפול דיקור סיני

לרוב, הדיקור הסיני אינו כואב כלל, היות והמחטים בהן עושים שימוש הן זעירות והחדרתן לעור היא מהירה ועדינה.בדרך כלל, מיד לאחר כניסת המחטים לגוף, ניתן לחוש תחושות אנרגטיות נעימות ומסקרנות לאורך ערוצי האנרגיה המטופלים – כמו נימול, חמימות, זרמים פנימיים ועוד. מטופלים אשר חוו טיפול בדיקור סיני מדווחים על תחושת שלווה עמוקה, הרפיה והתכנסות פנימה.בתום הדיקור, ניתן לרוב לחוות תחושת רגיעה, חיוניות מחודשת והקלה משמעותית ברמת הכאב.

דיקור סיני במרפאת “אמא – מרכז לרפואה טבעית” של ד”ר רודריגז

ד”ר ראול רודריגז, רופא כללי בעל תואר MD. בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב ובתי ספר לרפואה בסין וביפן, הוא מחלוצי הרפואה הסינית בישראל. ד”ר רודריגז לימד והכשיר אלפי מטפלים ברפואה טבעית. הידע והניסיון של ד”ר רודריגז, המבוססים על מעל ל-40 שנה בתחום, מאפשרים לו להעניק את הטיפול ההוליסטי השלם והמדויק ביותר לגוף. ייחודיות הטיפול של ד”ר רודריגז היא במתן מענה ריפוי כולל למטופל, המשלב את הדיקור הסיני עם כלים חיוניים נוספים מהרפואה הטבעית.