שלבקת חוגרת - טיפול טבעי בהרפס זוסטר

אולי כבר נתקלתם במושג שלבקת חוגרת, אבל מה זה אומר בעצם? ואיזה טיפול טבעי יכול לפתור את הבעיה? ד"ר רודריגז ראול, מנהל המרפאה הטבעית, מסביר

מה גורם להתפרצות שלבקת חוגרת?

שלבקת חוגרת, או הרפס זוסטר, היא מחלה ויראלית המתאפיינת בפריחה ושלפוחיות. הגורם למחלה הוא הוא וירוס ה"וריצלה זוסטר", אותו וירוס שגורם לאבעבועות רוח בילדות. "לאחר שחולים באבעבועות רוח, בדרך כלל בתקופת.
הילדות, נותר הווירוס רדום בתאי עצב הסמוכים לחוט השדרה", מסביר ד"ר רודריגז ראול, מייסד ומנהל המרכז לרפואה טבעית. "שנים לאחר מכן ,יכול הווירוס לנדוד לאורך העצב עד לעור הגוף ולגרום להתפרצות של פריחה ושלפוחיות לאורך מסלול העצב".

מי חשוף למחלה?

ד"ר ראול מסביר כי 98% מהאוכלוסייה נחשפו לווירוס בעבר, ומכאן שכמעט כל אדם עלול לסבול מהתפרצות של הרפס זוסטר. בפועל, כ-30% מהאוכלוסייה תפתח התקף שלבקת חוגרת במהלך חייה. ככל שהגיל עולה, גדל גם הסיכון, כך שמעל גיל 85 הסיכון הוא 50%.

התפרצות המחלה יכולה לבוא על רקע של החלשות הגוף, כמו לאחר מחלה מתישה, בתקופה של מתח רב, לאחר או בעת משבר נפשי, תאונה… וכן על רקע מחלות כרוניות וקשות כמו סרטן, HIV, מדוכאי מערכת חיסון וכיוצא באלו.

מהם הסימפטומים של שלבקת חוגרת?

• כאב, צריבה, נימול או כהות תחושה.
• פריחה אדומה, המופיעה מספר ימים לאחר תחילת הכאב.
• הופעת שלפוחיות. השלפוחיות והפריחה מופיעות  לאורך מסלול העצב הפגוע.

יתכנו גם:
• חום וצמרמורות
• תחושת מחלה
• כאבי ראש
• תשישות
הפריחה יכולה להמשך כשלושה עד ארבעה שבועות. אצל רוב החולים הכאב יחלוף עם היעלמות הפריחה והשלפוחיות.
אלא שאצל חלק מהחולים הכאב נמשך, ואף יכול להחריף לאחר היעלמות השלפוחיות ולהימשך חודשים ואף שנים.
הכאב להיות כה חמור, עד שיוביל אף לאובדנות. לסיבוך זה קוראים Post Herpetic Neuralgia.
כאב הוא הסימפטום הדומיננטי ועלול להיות קשה ביותר.
המקומות השכיחים

להתפרצות ההרפס הן:
• פנים
• חזה
• לאורך העצבים

מהם הסימפטומים של שלבקת חוגרת?

• כאב, צריבה, נימול או כהות תחושה.
• פריחה אדומה, המופיעה מספר ימים לאחר תחילת הכאב.
• הופעת שלפוחיות. השלפוחיות והפריחה מופיעות  לאורך מסלול העצב הפגוע.

יתכנו גם:
• חום וצמרמורות
• תחושת מחלה
• כאבי ראש
• תשישות
כאב הוא הסימפטום הדומיננטי ועלול להיות קשה ביותר.
המקומות השכיחים

להתפרצות ההרפס הן:
• פנים
• חזה
• לאורך העצבים

טיפול טבעי בשלבקת חוגרת

במהלך 30 השנים האחרונות טופלו במרפאתנו, המרכז לרפואה טבעית של ד"ר רודריגז, מאות חולים

שסבלו מהתפרצות המחלה. הטיפול הטבעי בשלבקת חוגרת מושתת על העיקרון הסיני של "encircle the dragon" (להקיף את הדרקון) – שיטה זו נעשית על ידי הקפת אזור הנגעים בעזרת דיקור עם עשרות מחטים זעירות (הדיקור כמעט ואינו מורגש). בשיטה זו כמעט תמיד הנגעים והכאב חולפים תוך יום-יומיים. לא נתקלנו בין מטופלינו במקרה של Post Herpetic Neuralgia.  עצוב שמערכת הבריאות אינה מאמצת שיטה יעילה זולה וקלה זו, שנאמר "הסיבה לסבל האנושי היא הבורות" (בודהה).

בנוסף לטיפול הטבעי הניתן במרפאה, כדאי לחזק את המטופלים בעזרת תוספי תזונהכגון ויטמין C, אדרנופורס,  קומפלקס, ויטמין D ועוד. שימוש במי כסף גם הוא יעיל כנגד זיהומים ויראליים (בין השאר), אלא שמשרד הבריאות מונע טיפול זה רק מאזרחי ישראל, בשעה שבשאר העולם ניתן ליהנות ממנו.