ניתן לקבוע פגישות בקליניקה וגם בזום

גיל המעבר הוא פרק טבעי בחיי כל אדם, אך הוא מתבטא בצורות שונות אצל נשים וגברים.בעוד שנשים חוות שינויים הורמונליים מובהקים כמו הפסקת הווסת, גם גברים חווים ירידה ברמות הטסטוסטרון, המלווה בתסמינים מגוונים. אצל נשים גיל המעבר מלווה בסימטומים בולטים והשינוי אקוטי.אצל גברים הירידה בהורמונים הדרגתית לכן פחות בולטת.
במאמר זה נחקור את הסימנים, הגורמים והטיפולים האפשריים עבור גברים ונשים כאחד, העוברים את השינויים הטבעיים של גיל המעבר ונציע פתרונות הוליסטיים וקונבנציונליים.

סימני ההיכר של גיל המעבר

גיל המעבר הוא פרק טבעי בחיי כל אדם, המלווה בשינויים הורמונליים המשפיעים על גברים ונשים כאחד.

התסמינים עשויים להשתנות מאדם לאדם, אך חלק מהסימנים הנפוצים ביותר כוללים:

אצל נשים:

גלי חום והזעות לילה, שינויי מצב הרוח, הפרעות שינה, שינויים במחזור, שינויים בעור ובשיער, שינויים במשקל, דילול עצם וכאבי שרירים ומפרקים.

אצל גברים:

ירידה בחשק המיני, עייפות כרונית, שינויי מצב הרוח (כגון דיכאון ועצבנות), ירידה במסת השריר, עלייה במשקל, הזעות לילה, הפרעות שינה, קושי בריכוז וירידה בזיכרון.

הגורמים לגיל המעבר

הגורם העיקרי לגיל המעבר הוא הירידה הטבעית ברמות ההורמונים. אצל נשים אסטרוגן ופרוגסטרון ואצל גברים טסטוסטרון. ירידה זו גורמת לשינויים פיזיולוגיים והורמונליים המביאים להתפתחות התסמינים השונים.

מתי כדאי להתחיל בטיפול?

מומלץ לפנות לטיפול כאשר התסמינים מתחילים לפגוע באיכות החיים וגורמים סבל משמעותי. ניתן לטפל ולהקל על התסמינים של תקופה זו.
כל תא בגוף הוא בית חרושת קטן שתוצריו מתחזקים את הרקמה. בתי החרושת הללו מנוהלים ע"י ההורמונים. כשההורמונים נעלמים התאים מתפקדים פחות ופחות והרקמות מתנוונות.

לדוגמא: אשה מאבדת כ 5% מסת עצם בשנה אחרי גיל המעבר.
לכן כדאי להשיב את ההורמונים מוקדם ככל האפשר לפני שהעצם, השריר המוח… מתנוונים.

טיפולים לגיל המעבר

גיל המעבר מלווה במגוון תסמינים שעלולים להשפיע משמעותית על איכות החיים. למרבה המזל, קיימות מגוון אפשרויות טיפול. הטיפול הקונבנציונלי מתמקד בדרך כלל בטיפול הורמונלי חלופי, אשר מספק את ההורמונים החסרים בגוף ומסייע בהקלת תסמינים כמו גלי חום והזעות לילה.
לצד הטיפול הקונבנציונלי, קיימת מגמה גוברת של נשים וגברים הבוחרים בטיפולים אלטרנטיביים, כמו צמחי מרפא, דיקור, יוגה ומדיטציה. טיפולים אלו פועלים על הגוף והנפש, ומסייעים לאזן את ההורמונים, להפחית מתח ולהגביר את הרווחה הכללית. חשוב לציין כי כל אדם הוא ייחודי, והטיפול המתאים ביותר יותאם לצרכיו האישיים ולרצונותיו.
דיקור: דיקור יכול לסייע בהפחתת גלי חום, שיפור מצב הרוח והקלת כאבים.
יוגה ומדיטציה: תרגול יוגה ומדיטציה יכול לסייע בהפחתת מתח, שיפור השינה ואיזון הורמונלי.
רפלקסולוגיה: רפלקסולוגיה יכולה לסייע בהרגעת מערכת העצבים ושיפור זרימת הדם.
ספורט
אפשר ורצוי לשלב בין שני עולמות הטיפול הללו. ניתן לעשות זאת ע"י בחירת מטפל מומחה בשני העולמות, כמו ד"ר ראול רודריגז, רופא בעל הכשרה ברפואה הקונבנציונלית עם המון ניסיון בטיפול הוליסטי.

לסיכום

גיל המעבר הוא תהליך טבעי וחלק בלתי נפרד מחיי כל אדם. למרות הקשיים והתסמינים, ישנם מגוון רחב של טיפולים אלטרנטיביים שיעזרו לכם להתמודד עם השינויים ולהעצים את איכות חייכם.

חשוב לזכור כי כל אדם הוא ייחודי, והטיפול המתאים ביותר יותאם לצרכים האישיים שלכם.
יש הבדל דרמטי בתוצאות הטיפול והימנעות מתופעות לוואי מסוכנות בשימוש בהורמונים זהים מולקולרית . ההורמונים הסינטטים אינם זהים למולקולות שהגוף מכיר ומכאן תופעות לוואי מסוכנות ותוצאות הרבה פחות טובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *