ניתן לקבוע פגישות בקליניקה וגם בזום

גיל המעבר, ההריון, והגיל המתקדם מביאים עמם שינויים הורמונליים משמעותיים שיכולים להשפיע על הבריאות והרווחה הכללית. טיפול הורמונלי חליפי (HRT) יכול לסייע בהקלת התסמינים הנלווים לשינויים אלו. אך האם כל ההורמונים שווים? במאמר זה נחקור את ההבדלים בין הורמונים זהים מולקולרית (הידועים גם כהורמונים טבעיים) לבין הורמונים סינטטיים, ונבין מדוע רבים מעדיפים את האפשרות הטבעית.

מהם הורמונים זהים מולקולרית והורמונים סינטטיים?

הורמונים זהים מולקולרית הם הורמונים המיוצרים בצורה ביולוגית ממקורות צמחיים או מן החי, והם זהים במבנה הכימי שלהם להורמונים המיוצרים בגוף האדם. לעומתם, הורמונים סינטטיים הם הורמונים המיוצרים במעבדה ואינם זהים במבנה הכימי שלהם להורמונים הטבעיים. אם נשווה בין הורמונים טבעיים לעומת הורמונים סינטטיים, נגלה שהטבעיים נקלטים טוב יותר. 

כיצד פועלים הורמונים זהים מולקולרית?

הורמונים זהים מולקולרית פועלים על ידי חיקוי מדויק של ההורמונים הטבעיים בגוף. הם נקשרים באופן ספציפי לקולטנים ההורמונליים בתאים, בדומה למפתח שמתאים בדיוק למנעול. בניגוד להורמונים סינטטיים, שהמבנה המולקולרי שלהם שונה במקצת, ההורמונים הזהים מולקולרית מתאימים באופן מושלם לקולטנים, ומבטיחים יעילות מקסימלית ושחזור של האיזון ההורמונלי.

היתרונות של הורמונים זהים מולקולרית

יעילות גבוהה

פרופיל בטיחות גבוה

טיפול הוליסטי

התאמה אישית

לסיכום

הבחירה בין הורמונים זהים מולקולרית להורמונים סינטטיים היא החלטה אישית חשובה. הורמונים זהים מולקולרית מציעים גישה טבעית ויעילה לטיפול בחוסר איזון הורמונלי, עם פרופיל בטיחות גבוה יותר. אם אתם שוקלים טיפול הורמונלי חליפי, כדאי להתייעץ עם רופא מומחה, כמו ד"ר ראול רודריגז, כדי לבחור את האפשרות הטובה ביותר עבורך.

ביו המטופלות: המלכה אליזבת, אופרה וינפרי, סינדי קרופורד, מדונה בראד פיט……

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *